Tjänst
En stark integration som ger dig kontroll över dina leveranser i realtid.
Få full kontroll över dina leveransflöden med vårt transportadministrationssystem (TA-system). Det är en multifunktionell lösning som kopplar upp dina försändelser i realtid. Du kan till och med automatisera processen för hur du planerar, skickar, spårar och analyserar leveranser, samt hur du hanterar returer.
Vår lösning har beprövats och testats i över 15 år och den är skarp för dig som vill skala upp. Systemet kan hantera tusentals dagliga försändelser och du kan känna dig trygg med att det även klarar av perioder av ordertoppar. Vårt TA-system hjälper dig att hantera de mest komplexa leveransflödena på ett smidigt sätt.
TA-systemet har även en koppling till Internet of Logistics – så att du tillsammans med andra kan skapa en ljusare framtid för logistikbranschen. Något som alla vinner på.
Logtrades transportbokningssystem kommunicerar direkt med transportörer i realtid – utan mellanhänder. Alla parter har tillgång till uppdaterad information tack vare våra automatiserade funktioner för planering och spårning.
Du kan också med fördel använda ytterligare smarta verktyg, såsom DXM, för att få snabb och tydlig insyn i hela order- och leveransflödet. Med hjälp av realtidsdata kan du agera proaktivt och minska belastningen på kundtjänst.
Integrera snabbt och enkelt med flera stora ERP-, WMS- och TMS-lösningar. Våra färdiga integrationer minimerar din initiala investering. Du kan snabbt och enkelt komma igång.
Med Logtrade får du direkt tillgång till ett litet men kompetent team som är engagerade för att uppfylla dina behov. Tveka inte att höra av dig till oss när du har problem, frågor eller idéer. Vi finns här för dig.
Få en komplett överblick på alla in- och utleveranser.
Automatisera dina transportbokningar, utskrifter och kundfaktureringar.
Få ETA för leveranser och fraktpriser på begäran – och slippa att vänta på uppgifter från transportörerna.
Skicka automatiska leveransaviseringar och stärka din marknadsföring med anpassade erbjudanden.
Hämta fraktinformation och på ett säkert sätt dela data med partners längs med hela leveranskedjan.
Växa och hantera större och mer komplexa leveransflöden.
Skicka ut automatiska e-postaviseringar om leveransstatus och meddela dina kunder när det sker en försening. Informationen kan skickas direkt till ditt affärssystem eller din webbshop, vilket gör att du kan ge bättre och snabbare service till dina kunder. Du får färre kundtjäntssamtal, större sinnesfrid och gladare mottagare. Naturligtvis kan du anpassa alla aviseringar med ditt eget varumärke och din logotyp.
Anslut ditt system med våra färdiga integrationer. Vill du bygga ditt eget API? Det är också fullt möjligt!
Typ
Alla
ERP
WMS
ERP
ERP
ERP
ERP
WMS
Kompatibel med Logtrade Data Sharing
Åtkomst till data via webbläsare, app eller push and pull via API
Flexibel och enkel integration med dina system
Tillgång till alla Logtrade transportörer i ditt område
Skapa och publicera egna transportörer
Boka leveranser, skriv ut QR-koder, transportetiketter och dokument
Anpassade aviseringar och möjligheter för direktkommunikation
QR-koder för datahämtning, returhantering och produktförsäljning
Control Tower / Statistikportal för effektiv dataanalys
Snabb och enkel integration med ditt företag.
2 användare
500 sändningar / mån
Färdiga integrationer (ERP med flera)
Tillgång till våra APIer / Resurser för utvecklare
Anpassad fakturering
Alternativ för packsedel
Bifoga PDF-filer till EDN
Funktioner för att hantera farligt gods
Automatiseringar för bättre effektivitet
2 användare
2000 sändningar / mån
Allt i Start planen
Automatiserade partisändningar
Automatiserade val av transportörer och tjänster
Automatiserade prisförfrågningar
Avancerad datavalidering för att säkerställa automatiska leveranser och aviseringar
Kontroll av transportörsfaktura
Hantera komplexa sändningar i stor skala
5 användare
5000 sändningar / mån
Allt i Pro planen
Lämplig för tredjepartsoperatörer eller central leveranshantering för stora organisationer
Anpassade funktioner för datadelning
Rapportering för vidare debitering och uppföljning
Läs våra allmänna tjänstevillkor. När köpet är registrerat får du ett elektroniskt kontrakt att signera. Avtalet gäller inte förrän du har godkänt och signerat kontraktet. Avtalet gäller för 12 månader och bör sägas upp senast 3 månader innan nästa avtalsperiod börjar.
Head of Sales
ivan.flink@logtrade.se
Partner and Sales Manager
david.ramljak@logtrade.se
Logtrade Support
support@logtrade.se
Vi använder cookies.
Cookies hjälper oss att leverera den bästa upplevelsen av webbplatsen. Nyfiken på mer? Läs mer om vilka cookies vi använder i vår integritetspolicy.