Utskrift och Skrivare

Hur gör vi för att få skrivarna att fungera ihop med LogTrade Distribution 2.0?

För att få ut frakthandlingar från LogTrade Distribution 2.0 behöver ni ladda ner utskriftsprogrammet LogTrade Distribution 2.0 Printer.

Instruktioner för LogTrade Distribution 2.0 Printer

Mina utskrifter kommer inte ut?
  • Kontrollera att LogTrade Printer är installerat. Programmet ska ligga under start-menyn i windows, 'Start > Program > LogTrade Barlink > LogTrade Distribution 2.0 Printer'.
  • Kontrollera att ni har rätt skrivardrivrutiner. LogTrade Printer kräver att skrivaren är installerad med drivrutiner som klarar av A4-utskrifter. Skrivardrivrutiner för Zebra-skrivare hittar ni på http://www.zebra.com/id/zebra/na/en/index/drivers_downloads.html .
  • Kontrollera att skrivaren är påslagen
  • Kontrollera att det går att skriva ut från andra program, t.ex. Microsoft Word. Även zebraskrivare ska kunna skriva ut Word-dokument.
  • Kontrollera att ni har rätt skrivare utpekade genom att starta programmet via start-menyn i windows, 'Start > Program > LogTrade Barlink > LogTrade Distribution 2.0 Printer'. Markera sedan en av skrivarna och klicka på knappen "Ändra". Välj rätt skrivare i fältet "Skrivare" Står skrivaren inställd till "Windows standardskrivare", kontrollera då att ni har rätt standardskrivare i "Skrivare och fax" under Kontrollpanelen i Windows.
Vilka skrivare fungerar med LogTrade Distribution 2.0?

Om skrivaren har USB eller LAN anslutning bör den fungera.
Exempel på Zebraskrivare som är testade och godkända för LogTrade Distribution 2.0: Mindre modeller: Zebra LP2844 Zebra LP2844-Z Zebra GK420 Zebra GX420 Större modeller: Zebra Z4M Zebra Z4M+ Zebra ZM400 Zebra S4M

Kontakta oss om ni har frågor om er skrivare fungerar med LogTrade Distribution 2.0

Klicka här för att komma till supportformuläret.

Vad krävs för Integrated Printing ska fungera?

Det krävs en Integrated Printer per skrivarkö. För att ladda ner LogTrade Integrated Printer gå till webbsidan http://distribution.logtrade.info Logga in med det användarnamn och lösenord som erhållits av LogTrade Barlink AB. Integrated Printing kräver även Microsoft dotnet v2.0. Detta kan ni ladda ner och installera här (öppnas i ett nytt fönster).

Hur hanteras utskrifterna i LogTrade Distribution 2.0?

När man klickar på skriv ut så blir man ombedd att öppna en fil, den filen öppnas i sin tur med LogTrade Distribution 2.0 Printer som skickar utskriften till skrivaren.

Vad är Integrated Printing och hur fungerar det?

Integrated Printing är en funktion i LogTrade Distribution 2.0 som möjliggör automatisk utskrift direkt från Ert affärs- eller lagersystem. Med Integrated Printing kan Ni styra utskrifter mot flera packstationer, lager och partners direkt från affärs- eller lagersystemet. Med Integrated Printing effektiviserar ni er transportadministration och får central styrning och kontroll över alla utskriftsenheter. Integrated Printing är en tilläggstjänst och måste köpas till er licens.